Όσο επιτυχημένος επιχειρηματίας και αν έχετε αποδειχτεί στο πέρασμα του χρόνου, όσες βραβεύσεις και περγαμηνές και αν έχετε στο σκρίνιο του γραφείου σας, σίγουρα κάποια στιγμή στην επαγγελματική σας ζωή, που δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα, βιώσατε παγίδες και δύσκολες στιγμές. Δε θα ήσασταν, όμως, επιτυχημένος αν δεν ήσασταν επίμονος και δε συνεχίζατε παρά τις ατυχίες στην πορεία προς την κορυφή! Και επειδή ξέρετε, πλέον, καλά ότι δυσκολίες θα συναντήσετε και άλλες στον δρόμο σας, σε αυτό το άρθρο ακολουθούν κάποιες συμβουλές για πράγματα που πρέπει να σταματήσετε να κάνετε και πράγματα που πρέπει να κάνετε όταν αισθάνεστε ότι είστε “με την πλάτη στον τοίχο”.
Μη ζητάτε συμβουλές από τους λάθος ανθρώπους
Θα πρέπει να θυμάστε πάντα ότι χρήσιμες συμβουλές μπορείτε να πάρετε μόνο από άτομα που έχουν τα προσόντα, την εμπειρία, αλλά και την πρόθεση να ωφελήσουν εσάς και την επιχείρησή σας. Διαφορετικά, μία συμβουλή από ένα ακατάλληλο άτομο μπορεί να σας οδηγήσει σε λάθη και μοιραίες επιλογές με δυσάρεστα αποτελέσματα. Άλλη μία παγίδα είναι οι συμβουλές από τους υπαλλήλους σας! Όσο και αν εσείς θέλετε να δώσετε κίνητρο δείχνοντας ότι λαμβάνετε υπόψη τη γνώμη τους και εκείνοι αναζητούν τη συμμετοχή στις αποφάσεις και την ηγεσία, δεν έχει νόημα να τους ρίξετε μέσα στο πρόβλημα. Ο ρόλος σας είναι μπροστά τους, ώστε να τους καθοδηγήσετε για να βγει όλη η ομάδα από αυτό.
Μη σκέφτεστε πάνω στην απελπισία σας “μειώσεις” κάθε φορά που υπάρχει μία δυσκολία στις ταμειακές ροές
Μπορεί η πρώτη σκέψη πάνω στον πανικό σας όταν διανύετε μία δύσκολη περίοδο να είναι η μείωση των δαπανών, αλλά είναι πολύ πιθανό αυτό να δημιουργήσει μεγαλύτερη δυσχέρεια στην επιχείρησή σας στο τέλος. Καταρχάς εστιάστε στα προβλήματα. Σχετίζονται με τις ταμειακές ροές ή είναι ζητήματα επιχειρηματικής διαχείρισης; Για παράδειγμα, εάν οι πωλήσεις είναι πεσμένες και θέλετε να τις αυξήσετε, αυξήστε πρώτα το budget του marketing και της διαφημιστικής σας προβολής. Ψυχραιμία, λοιπόν, και όχι πανικός και αχρείαστες μειώσεις που μπορεί να κοστίσουν! |
Μην ξεχνάτε τι σας έκανε επιτυχημένους
Καθώς μεγαλώνουμε ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε. Είναι σημαντικό να γυρνάμε πίσω και να κοιτάμε ποιες ήταν οι ενέργειες και οι επιλογές που μας έφτασαν εκεί που βρισκόμαστε σήμερα. Μην ξεχνάτε τις μάχες που κερδίσατε στο παρελθόν προσπαθώντας να επιτύχετε περισσότερα. Καλό είναι να υπενθυμίζετε τακτικά στον εαυτό σας ποια είναι τα επιτεύγματά σας.
Βάλτε όριο στη σκέψη των προβλημάτων & κάντε πράξη το “Νοῦς ὑγιὴς ἐν σώματι ὑγιεῖ”
Απεμπλακείτε από το άγχος της ημέρας, όταν επιστρέφετε στο σπίτι. Όσο στραβά και αν έχουν πάει όλη μέρα τα πράγματα στην επιχείρησή σας, τι είδους αλλαγές μπορείτε να κάνετε μέσα στα μεσάνυχτα; Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να κουράσετε το μυαλό σας και η νυχτερινή ένταση θα σας επιβαρύνει πολύ άσχημα και την επόμενη μέρα. Ξεκουραστείτε, κοιμηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε. Πιθανότατα την επόμενη μέρα με καθαρό και ξεκούραστο μυαλό η διαχείριση των όποιων προβλημάτων να γίνει πιο εύκολη και με καλύτερα αποτελέσματα. Επιπλέον, αποφύγετε την παγίδα των κακών συνηθειών όπως είναι το ποτό ή το κάπνισμα, που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από τους στόχους σας. Προτιμήστε μια βόλτα στην εξοχή ή την υιοθέτηση ενός χόμπι που προσφέρει υγεία και ευεξία σε σώμα και μυαλό. Το Management της επιχείρησής σας είναι ένας καθημερινός αγώνας και εσείς πρέπει να είστε δυνατός/δυνατή και υγιής για να μπορέσετε να κερδίζετε κάθε φορά σε κάθε αναμέτρηση!
Αρχίστε να μιλάτε και να μοιράζεστε εμπειρίες
Μιλήστε με άτομα εκτός της επιχείρησής σας που εμπιστεύεστε και σέβεστε για την πορεία τους και τις προσωπικές τους επιλογές για να λάβετε τη συμβουλή τους. Οι Managers που έχουν περάσει αυτό που περνάτε και έχουν καταφέρει να το ξεπεράσουν, σίγουρα θα έχουν κάποιες πολύ καλές ιδέες να σας πουν, ίσως κάποιες νέες ιδέες που θα σας δώσουν έμπνευση και ώθηση για να αφήσετε πίσω σας τις πρόσκαιρες δυσκολίες.
Δουλέψτε περισσότερο τη σχέση με τους ανθρώπους σας
Η σεμνότητα, η αμεροληψία και ο σεβασμός που δείχνετε στους ανθρώπους σας είναι πολύ πιο σημαντικά απ όσο νομίζετε για να λυθούν τα προβλήματα της επιχείρησης με συλλογικό τρόπο. Έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς έχουν στις πρώτες θέσεις την πρόθεση των εργαζομένων να θυσιάσουν κάποιες φορές αν χρειαστεί την ισορροπία εργασίας- προσωπικής ζωής για να εργαστούν για CEOs που τους σέβονται, είναι ανθρώπινοι και αυθεντικοί. Μπορεί να σας φαίνεται εύκολο και αυτονόητο, πώς, όμως, συμπεριφέρεστε εσείς στους ανθρώπους σας; Θα θέλατε να εργάζεστε για έναν άνθρωπο σαν εσάς αν ήσασταν υπάλληλος; Είναι διατεθειμένοι να “βάλουν πλάτη” σε μία δύσκολη στιγμή για να βοηθήσουν την επιχείρηση; Σκεφτείτε! Διαβάστε, ακούστε ενδιαφέροντα podcast, και παρακολουθήστε διαλέξεις για το πώς μπορείτε να εμπνεύσετε τους ανθρώπους σας και ποια είναι η σωστή συμπεριφορά για να τους κάνετε να νιώθουν πάντα ομάδα και να θέλουν να ιδρώσουν λίγο παραπάνω τη φανέλα, όταν ο αγώνας γίνεται πιο δύσκολος. Βρείτε τους τρόπους να διατηρήσετε το πάθος τους για την επιχείρηση και το σεβασμό προς το πρόσωπό σας και θα είναι πάντα εκεί στα εύκολα αλλά κυρίως... στα δύσκολα!