Μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον τομέα Επιχειρηματικής Τραπεζικής της HSBC «HSBC Navigator» υπό τον τίτλο Building Back Better και διεξήχθη σε περισσότερες από 2.600 εταιρείες σε 14 χώρες, έδειξε σημαντικά ευρήματα και κυρίως την παραμέληση από πλευράς εταιριών προγραμματισμού έκτακτης ανάγκης σε τομείς όπως η τεχνολογία, τα χρηματοοικονομικά και η βιωσιμότητα πριν την κρίση. Σχεδόν το 47% εξ΄αυτών υποστήριξαν ότι θα μπορούσαν να έχουν κάνει περισσότερα για να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις που προέκυψαν τους τελευταίους μήνες. Η μακροχρόνια χρηματοοικονομική ύφεση στην Ελλάδα είχε ήδη προετοιμάσει και εκπαιδεύσει, κατά μία έννοια, τους Έλληνες επιχειρηματίες στο να αντιμετωπίζουν κρίσεις. Έτσι η πλειοψηφία τους κατάφερε να προσαρμοστεί γρήγορα στις νέες συνθήκες της πανδημίας, να δείξει μια κάποια ευελιξία, να λάβει άμεσα μέτρα αναχαίτισης των δυσκολιών και να φανεί τελικά ανθεκτική και σε αυτή τη δυσμένεια.

Νέα κριτήρια αγοράς και τάσεις
- Στροφή στα απαραίτητα ήδη
- Τήρηση κανόνων υγιεινής
- Προσβασιμότητα
- Online αγορές
- Οι καταναλωτές επιλέγουν άνεση

Υπήρξε μια σημαντική ενίσχυση του τομέα των τροφίμων σε βάρος άλλων τομέων όπως της ένδυσης-υπόδησης και υπάρχει μια αβεβαιότητα πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Ο Creyssel σημείωσε πως υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που γιγαντώνονται και απειλούν την κερδοφορία των υπόλοιπων παικτών αλλάζοντας την ισορροπία ισχύος στον κλάδο. Επιπλέον, ανέφερε ότι οι νέες τεχνολογίες θα επιταχύνουν ίσως τις ανισορροπίες, καθώς οι γίγαντες του λιανεμπορίου επενδύουν πολύ μεγάλα ποσά, δεκάδες δις δολαρίων στην ανάπτυξη τεχνολογιών, διαδραματίζοντας ηγετικό ρόλο. Τίθενται νέες προκλήσεις, όπως ο κόσμος του omnichannel, η μεγάλη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ύπαρξη δεδομένων, η αλλαγή στους τρόπους πληρωμής και άλλες.
Ποιες επιχειρήσεις κάνουν τη διαφορά!
Χαρακτηριστικά του σύγχρονου πελάτη
Ο σύγχρονος πελάτης έχει πραγματοποιήσει στροφή στην καταναλωτική του συμπεριφορά, δεν έχει χρόνο για χάσιμο και είναι εξοικειωμένος με την τεχνολογία. Αναζητά τη γρήγορη εξυπηρέτηση, την υψηλότερη ποιότητα στην πιο καλή τιμή και την εξατομικευμένη εμπειρία και επικοινωνία μέσω όλων των καναλιών που επιλέγει ο ίδιος να χρησιμοποιεί και είναι πάντα συνδεδεμένος. Είναι σαφώς πιο ενημερωμένος, αφού έχει πρόσβαση σε πολλαπλές πηγές ενημέρωσης κάτι που τον κάνει και πιο απαιτητικό. Το brand που κερδίζει την εκτίμηση και τα χρήματά του είναι εκείνο που του δίνει τις περισσότερες επιλογές προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών και δε διστάζει να το αλλάξει όταν θα υπάρξει κάποιο άλλο που θα το κάνει καλύτερα. Φυσικά, η αναγνώρισή του και η επιβράβευσή του από την επιχείρηση είναι καθοριστικός παράγοντας για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του.
Και πώς θα τον κερδίσετε
- Λάβετε όλα τα μέτρα για την προστασία της υγείας του.
- Υιοθετήστε μια omni-channel στρατηγική
- Πείτε ναι στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις νέες τεχνολογίες