fbpx

Εστίαση: ο κλάδος το 2022

Ο κλάδος της εστίασης επηρεάστηκε τόσο έντονα τα τελευταία δύο χρόνια και μαζί και οι συνήθειες των καταναλωτών.

Κάθε πτυχή της εξυπηρέτησης, της προετοιμασίας και της διαχείρισης των προϊόντων έχει επηρεαστεί.

Η κρίση υγείας αποκάλυψε ότι αυτός ο τόσο σημαντικός κλάδος ιδιαίτερα για τη χώρα μας, που η βαριά της βιομηχανία είναι ο τουρισμός, στην πραγματικότητα δεν είχε αγκαλιάσει τη νέα τεχνολογία. Στην ουσία, βρέθηκε απροετοίμαστος να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πρόκληση και δεν είχε άλλη επιλογή από το να το κάνει γρήγορα.

Η Online παραγγελιοληψία είναι ένα παράδειγμα. Δεν είναι κάτι που δεν υπήρχε πριν την πανδημία. Σαφώς και υπήρχε, αλλά μόνο από μεγάλες αλυσίδες του χώρου και πολύ οργανωμένες επιχειρήσεις. Τα αγαπημένα μας τοπικά πιο μικρά καταστήματα δε διέθεταν καθόλου ή δεν ήταν ήδη σε κάποια γνωστή πλατφόρμα. Άλλα πάλι, εστιατόρια κυρίως, δεν παρείχαν ούτε υπηρεσία διανομής. Όταν ήρθε το πρώτο lockdown αυτά τα αγαπημένα στέκια, τα όχι και τόσο γνωστά πιο έξω από την στενή γειτονιά, χτυπήθηκαν περισσότερο.

Πολλά εστιατόρια δε διέθεταν online menu, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να βρει αυτό που ψάχνει. Όταν όλος ο κόσμος βρίσκεται σε lockdown όταν δεν είσαι στο Internet, δεν είσαι πουθενά.

Πολλοί επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όχι με πολύ μεγάλη προθυμία και μετά από σθεναρή αντίσταση χρόνων!  Η αποδοχή αυτών των αλλαγών δεν ήταν εύκολη! Είτε γιατί η νέα τεχνολογία τους προκαλούσε ένα δικαιολογημένο άγχος για το πώς θα τη χρησιμοποιήσουν, είτε γιατί απαιτούσε επένδυση σε νέα εργαλεία, άλλα και εκπαίδευση του προσωπικού και μάλιστα σε μία εποχή αβεβαιότητας.

Η κατάσταση της εστίασης έχει, πλέον, δύο όψεις. Τον μεγάλο αριθμό εστιατορίων που δεν κατάφεραν να αντέξουν τη δυσάρεστη κατάσταση που δημιουργήθηκε και δυστυχώς έκλεισαν και τα εστιατόρια που αντέδρασαν, έλαβαν τα μέτρα τους νωρίς, εξελίχθηκαν και ευδοκίμησαν.

Οι χώροι αυτοί προσαρμόστηκαν, εμπιστεύτηκαν και ενέταξαν την τεχνολογία στο εστιατόριο και το cafe τους και επωφελήθηκαν στο 100%!

Δημιουργία πλατφόρμας με Online menu και παραγγελιοληψία, ανέπαφες πληρωμές, ψηφιακή διαχείριση των διανομών, Loyalty card. Όλα αυτά επέτρεψαν στα εστιατόρια να κρατήσουν με ασφάλεια «τις πόρτες τους» ανοιχτές και να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Οι νέες τεχνολογίες είναι μια κρίσιμη επένδυση που πρέπει να κάνει κάθε ιδιοκτήτης χώρου εστίασης αν θέλει να είναι ανταγωνιστικός. 

Δυστυχώς, ο κλάδος δεν έχει ξεπεράσει ακόμα τις δυσκολίες. Δεν είναι μόνο τα μέτρα και οι περιορισμοί για εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους. Οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και των προμηθειών από διάφορες αιτίες σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος της ενέργειας συμπιέζουν τα κέρδη.  Μην ξεχνάμε ότι πριν από την κρίση υγείας στην Ελλάδα είχε προηγηθεί και μία δεκαετής οικονομική κρίση από την οποία δεν είχαμε ακόμα προλάβει να μαζέψουμε τα κομμάτια μας!

Ο κλάδος της εστίασης, ειδικά σε μια χώρα σαν τη δική μας, που είναι πόλος έλξης τουριστών από όλον τον κόσμο, επιβάλλεται να είναι καινοτόμος και πρωτοπόρος!

Η νέα τεχνολογία σε κάθε πτυχή ενός τέτοιου χώρου, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον τρόπο εξυπηρέτησης (dine in, take away, delivery)  πρέπει να είναι ο κανόνας!

Oι καταναλωτές συνήθισαν την ευκολία, παραγγέλνουν online και καταχωρούν οι ίδιοι τις προτιμήσεις τους. Τα προσωρινά μέτρα που εφάρμοσαν είναι, πλέον, μέρος της νέας κανονικότητας, θα μείνουν και θα εξελίσσονται ακόμα περισσότερο με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Οι επιχειρηματίες εστίασης πρέπει να είναι ευέλικτοι και να εστιάσουν στην αναζήτηση τρόπων, ώστε να μειωθεί το κόστος και να αυξηθούν τα κέρδη, να οργανωθεί το προσωπικό και να εξυπηρετούνται άψογα οι πελάτες.

Όλα αυτά με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι εφικτά.

Άλλα άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Webinar Retail για τους πελάτες και τους συνεργάτες της Megasoft

Συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου στο BnB Daily

Η Megasoft στηρίζει το Χαμόγελο του Παιδιού

Με τη χρήση της σελίδας μας αποδέχεστε τη χρήση cookies.
Περισσότερες Πληροφορίες Ναι