Απελευθερώστε τη δυναμική σας & κατακτήστε τους στόχους σας
Η νέα σεζόν πλησιάζει, προετοιμαστείτε σωστά και μην αφήσετε τίποτα να “φρενάρει” την ανάπτυξη της επιχείρησής σας!
Στο άρθρο που ακολουθεί συγκεντρώσαμε προτάσεις & συμβουλές για μια επιτυχημένη νέα σεζόν της εστίασης που παρά το ιδιαίτερό κλίμα των ημερών θέλουμε και πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι ότι η ανάγκη του κόσμου για να απολαύσει καλοκαιρινές διακοπές δεν θα σταματήσει ποτέ!
Φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι και σε εγρήγορση, ώστε να αντιμετωπίσετε και να ανταποκριθείτε στη μεγάλη ζήτηση του καλοκαιριού και να γίνετε ο επιχειρηματίας που θα πρωταγωνιστήσει.
Με προτάσεις, συμβουλές και απλά βήματα μπορείτε να κάνετε τη διαφορά και να γίνετε ο καλύτερος πρεσβευτής του τόπου σας.
Πιο σημαντικοί οι σταθεροί σας πελάτες
01
Αυτοί που κάθε χρόνο είναι εκεί. Απολαμβάνουν τον χώρο σας, τις γευστικές σας προτάσεις και τις υπηρεσίες σας. Αν δεν έχετε φροντίσει να κάνετε αισθητή την παρουσία σας από τότε που έχετε να τους δείτε, έχετε ακόμα λίγο χρόνο! Φροντίστε να τους στείλετε ένα μήνυμα μέσω e-mail με όμορφες εικόνες από την επιχείρησή σας που θα τους κάνουν να νοσταλγήσουν, να θυμηθούν αξέχαστες καλοκαιρινές στιγμές μέσα στον χώρο σας. Στείλτε τους ένα sms για να τους ενημερώσετε για το opening του χώρου σας. Δεν έχετε τα στοιχεία τους; Φροντίστε τη νέα σεζόν να ζητάτε ευγενικά το e-mail ή το κινητό των πελατών σας και μη χαθείτε!
Έντονη προβολή στα social media
02
Μία σελίδα ή ένα εταιρικό προφίλ στα social media σήμερα είναι κάτι επιβεβλημένο για κάθε σύγχρονο χώρο εστίασης. Όσο η σεζόν πλησιάζει, θα πρέπει να κλιμακώνετε την παρουσία σας και να εντατικοποιείτε τα Post δημοσιεύοντας όμορφα σημεία της επιχείρησης, νέα στοιχεία διακόσμησης, μια πιθανή ανακαίνιση ή το ανανεωμένο menu σας...
Η δύναμη των θετικών reviews είναι μεγάλη και μπορεί να κάνει την επιχείρησή σας hot spot. Φροντίστε να κρατάτε την παρουσία σας φρέσκια με καθημερινά posts και να επικοινωνείτε όλα τα νέα, τα event, τις προσφορές, ενώ μπορείτε να ανταμείψτε τους followers σας με ένα δωρεάν γεύμα, ποτό, καφέ ή ό,τι άλλο θέλετε..
Φιλικό περιβάλλον για παιδιά, ΑΜΕΑ, εγκύους, μη καπνιστές αλλά...και καπνιστές
03
Ένας χώρος εστίασης θα πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις ανάγκες των πελατών του. Γι' αυτό θα πρέπει να διαθέτει ειδικά καθισματάκια για παιδιά, μπλοκ ζωγραφικής και χρώματα για να απασχοληθούν και μια προτεραιότητα στο σερβίρισμα του κουβέρ και των ορεκτικών γιατί όλοι ξέρουμε πόσο ανυπόμονοι είναι οι μικροί μας φίλοι!!! Φροντίστε να υπάρχει ράμπα, αλλά και ευρύχωροι διάδρομοι για εύκολη πρόσβαση στα τραπέζια για επισκέπτες ΑΜΕΑ. Ένα κρίσιμο θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε είναι και ο σαφής διαχωρισμός των χώρων καπνιζόντων και μη, πάντα τηρώντας την κείμενη νομοθεσία και διασφαλίζοντας ότι και οι δυο κατηγορίες μπορούν να απολαύσουν την επίσκεψη στον χώρο σας χωρίς η μία να ενοχλείται από την άλλη….
Μενού - Διαθεσιμότητα
04
Μελετήστε προσεκτικά τα δεδομένα της προηγούμενης σεζόν για να δείτε ποια πιάτα κινήθηκαν περισσότερο, ποια πιάτα σας δυσκόλεψαν, τι ζητήθηκε και δεν το είχατε. Θυμηθείτε πιθανές ατυχίες ή αστοχίες ή υλικά και πρώτες ύλες που δεν ανταποκρίθηκαν 100% στις προσδοκίες σας και σας εξέθεσαν. Φροντίστε να ενημερωθείτε για τις τάσεις στο φαγητό και εφαρμόστε νέες συνταγές και καινοτομίες που κάνουν fit στο ύφος, το στυλ και τη φιλοσοφία της δικής σας επιχείρησης. Δώστε βάση στις πρώτες ύλες, προτιμήστε τοπικούς παραγωγούς, εφόσον υπάρχουν, δώστε αξία στον τόπο σας, στηρίξτε και αναδείξτε την τοπική αγορά και παραγωγή. Δημιουργήστε ευφάνταστα, πολύχρωμα πιάτα γιατί ως γνωστόν η εμφάνιση μετράει και σίγουρα οι πελάτες σας δε θα αντισταθούν στον πειρασμό να διαφημίσουν το πιάτο τους – και κατ’ επέκτασιν την επιχείρησή σας - με ένα post στον λογαριασμό τους στα social media. Η ποικιλία στο μενού είναι πολύ σημαντική, ώστε να ικανοποιήσετε όλα τα γούστα των πελατών σας, ενώ και ο τρόπος που αυτό παρουσιάζεται στον τιμοκατάλογο είναι εξίσου κρίσιμος.
Προτιμήστε “στρογγυλές” τιμές για τα προϊόντα σας, αναλυτική περιγραφή για τα πιάτα και τα συστατικά τους, ενώ μην ξεχάσετε να τονίσετε τα βιολογικά προϊόντα που τα τελευταία χρόνια κερδίζουν έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών. Αποτυπώστε τις δημιουργίες σας στο ποιοτικότερο χαρτί με πρωτότυπες γραμματοσειρές και χρώματα που ενδείκνυνται για τον χώρο της εστίασης και προδιαθέτουν θετικά τους πελάτες όπως είναι το κόκκινο, αλλά και το πορτοκαλί.
Προσωπικό
05
Το προσωπικό σας αλληλεπιδρά με τους πελάτες σας γεγονός που καθιστά κρίσιμες τις επιλογές σας. Ήταν οι μέχρι τώρα επιλογές σας εύστοχες; Ανατρέξτε στις κριτικές που έχετε λάβει και το feedback που κατά καιρούς έχετε πάρει από τους πελάτες σας. Μερικές συμβουλές: Θα πρέπει απαραίτητα να επιλέγετε έμπειρο προσωπικό, ευγενικό, προσεγμένο που να μπορεί να ενεργήσει σαν μέλος ομάδας, να συντονιστεί εύκολα και να λειτουργήσει με ταχύτητα και ευγένεια σε περίοδο πίεσης. Όσον αφορά την κουζίνα, απαιτείται ιδιαίτερα υπεύθυνο και έμπειρο προσωπικό που θα τηρεί όλους τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές που έχετε θέσεις για ένα άψογο αποτέλεσμα. Η εργασία σε χώρο εστίασης ως υπάλληλος υποδοχής και service δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και απαιτεί φροντισμένη, καθαρή εμφάνιση, ευγένεια και καλοσύνη.
Χώρος-Μουσική
05
Ένας χώρος εστίασης ανεξάρτητα με το ύφος, το στυλ και το concept στη διακόσμηση θα πρέπει απαραίτητα να είναι ευχάριστος, καθαρός, με σωστή διάταξη των τραπεζιών και αρκετό ελεύθερο χώρο για εύκολη περιήγηση των επισκεπτών. Το ευχάριστο περιβάλλον και η άνεση που αποπνέει είναι πολύ σημαντικά για να παραμείνει κάποιος αρκετή ώρα, αλλά και για να επιστρέψει. Ο φωτισμός, η επιλογή της μουσικής, η έντασή της και η θερμοκρασία, είναι εξίσου βασικά και θα πρέπει να σας απασχολήσουν. Συνήθως, σε έναν χώρο με τραπέζια προτιμάται απαλή και ήρεμη μουσική που θα κάνει τους πελάτες να χαλαρώσουν και να μείνουν αρκετή ώρα στον χώρο καταναλώνοντας ακόμα περισσότερα. Αντίθετα, σε χώρους εστίασης take away-delivery, η μουσική θα μπορούσε να είναι πιο έντονη που μεταδίδει ενέργεια και παραπέμπει σε ταχύτητα. Σημαντικός χώρος είναι και τα WC. Φροντίστε να παρέχετε εύκολη πρόσβαση και μετακίνηση για ΑΜΕΑ, ειδικό χώρο αλλαγής πάνας, κατάλληλους κάδους απορριμμάτων και βέβαια να αστράφτουν από καθαριότητα. Δεν είναι λίγοι οι πελάτες που κρίνουν έναν χώρο εστίασης από το WC του, ενώ ένα wc που δεν αστράφτει από καθαριότητα ή δε μοσχοβολάει μπορεί να γίνει αιτία να μην επισκεφτεί ο πελάτης το κατάστημα ξανά. Σκόπιμο θα ήταν να υπάρχει μόνιμα προσωπικό καθαριότητας στον χώρο, ώστε κάθε στιγμή όλοι οι χώροι να είναι καθαροί και φροντισμένοι …πιστέψτε το είναι κάτι που θα εκτιμήσουν όσο δεν φαντάζεστε οι πελάτες σας. Η τοποθέτηση αντισηπτικών σε κοινόχρηστους χώρους και στους χώρους υγιεινής, πλέον, είναι επιβεβλημένη, γι'αυτό καλό θα ήταν να τοποθετήσετε και εσείς σε εμφανή σημεία μέσα στο κατάστημα.
Θετική εμπειρία πελάτη με τη βοήθεια της τεχνολογίας
06
Τα συστήματα διαχείρισης χώρων εστίασης και τα συστήματα παραγγελιοληψίας αποτελούν ένα αδιαμφισβήτητο σημείο διαφοροποίησης και οργάνωσης της επιχείρησης και σας βοηθούν να επιτύχετε εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη, κερδοφορία, ανάπτυξη. Ένα σύστημα POS (point-of-sale) αποτελείται από το λογισμικό διαχείρισης και από τον απαραίτητο εξοπλισμό και είναι στην ουσία η κεντρική διαχείριση της επιχείρησης και όλων των δραστηριοτήτων της όπως παραγγελιοληψία, κρατήσεις, αναλώσεις, πωλήσεις, διανομές, βάρδιες προσωπικού, loyalty card, παρακολούθηση αποθήκης, έλεγχος ταμείου κτλ. Το σύστημα POS δέχεται καθημερινά και καταγράφει όλες τις συναλλαγές με τους πελάτες και συλλέγει αδιάκοπα όλα τα δεδομένα της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Οι λύσεις παραγγελιοληψίας είναι απαραίτητες σε κάθε επιχείρηση εστίασης, αφού επιταχύνουν την εξυπηρέτηση των πελατών, εκμηδενίζουν τα λάθη, ενώ μπορούν να συνδεθούν με back office εφαρμογές για πληρέστερη παρακολούθηση σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων από 1 καταστημάτων, σε αλυσίδες καταστημάτων, σε franchise κτλ.